Dobra energia, ekspercka wiedza i piękno pomorskiej kultury – tak w skrócie można podsumować Pomorskie Forum Turystyczne 2025, które odbyło się w Dolinie Charlotty Resort & Spa oraz w Swołowie.
Od samego rana w Dolinie Charlotty panowała atmosfera otwartości i współpracy: członkowie PROT, przedstawiciele Lokalnych Organizacji Turystycznych, partnerzy projektu BASCIL oraz liczni reprezentanci branży spotkali się, by wspólnie wypracowywać kierunki rozwoju turystyki w regionie.
Spotkanie oficjalnie zainaugurowali prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Marta Chełkowska oraz dyrektor generalny PROT Łukasz Magrian, ze szczególnym akcentem na znaczenie integracji środowiska turystycznego i wymiany doświadczeń w realiach dynamicznie zmieniającego się rynku.
Nowe perspektywy na rynku turystycznym
Jako pierwszy wystąpił Bartłomiej Walas z Wyższej Szkoły Turystyki i Ekologii, który zainspirował uczestników do budowania silnych, lokalnych marek i odważnego reagowania na wyzwania współczesnej turystyki. Następnie, Magdalena Sokołowska (PROT) i Monika Dmitrzak (Agencja Rozwoju Pomorza) przedstawiły case study projektu BASCIL, prezentując jeden z jego efektów: „Pomorską Ścieżkę Smaków”. Nie zabrakło praktycznych warsztatów Landbrand pod kierunkiem Huberta Gonery, prezentacji dotyczącej zbierania i wykorzystania danych w promocji turystyki na przykładzie Gdańska (Katarzyna Nałysz-Safuryn, GOT) oraz Sopotu (Bartłomiej Barski, SOT). Magda Leszczyna-Rzucidło (PROT) przybliżyła tematykę analizy danych w ujęciu regionalnym, a Szymon Nitka (Cycling Thread & Znajkraj) podzielił się sprawdzonymi praktykami na rzecz rowerowej atrakcyjności regionu.






















